»Song of None« reflektiert anhand von bewegtem Found Footage eine spezifisch menschliche Wahrnehmung, den konservierenden Blick und dessen Archiv, den Speicher, der diejenigen, die ihn versorgen, überdauert, das Absuchen der Welt, die Kamera, die bleibt. Gleichzeitig geht es um Simultaneität, das Zusammenspiel von Formen und Strukturen, Licht, Farben und Schatten, Größenverhältnissen und Perspektiven, Rhythmen und Bewegungen; sowohl innerhalb des Found Footage selbst als auch dessen Montage und schließlich die mehrkanalige Komposition als Ganze betreffend. Das für diese Arbeit verwendete Found Footage stammt aus diversen privaten und öffentlichen Archiven, u. a. aus dem Cal Fire Museum (San Bernardino, CA/US), den California State Archives (Sacramento, CA/US), dem NASA/Johnson Space Center (Houston, TX/US), den Prelinger Archives (San Francisco, CA/US), den Orange County Archives (Santa Ana, CA/US) und der UC San Diego Library (La Jolla, CA/US).
»Song of None« (WT) uses moving found footage to reflect a specifically human perception, the recording gaze and its archive, the memory that outlasts those who supply it, the searching of the world, the camera that remains. At the same time, it’s about simultaneity, the interplay of forms and structures, light, colors and shadows, proportions and perspectives, rhythms and movements; both within the found footage itself as well as concerning its montage and finally the multi-channel composition as a whole. The found footage used for this work comes from various private and public archives, including the Cal Fire Museum (San Bernardino, CA/US), the California State Archives (Sacramento, CA/US), the NASA/Johnson Space Center (Houston, TX/US), the Prelinger Archives (San Francisco, CA/US), the Orange County Archives (Santa Ana, CA/US) and the UC San Diego Library (La Jolla, CA/US).
Concept, Editing, Realization, Research, Production: Jonas Englert; Thanks to Anita Beckers, Leonie Englert, Paul Pape and Nina Wood.